فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

مهمترین لوازم ورزشی برای تمرین اصولی را بشناسید

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

امروزه تمرینات زیادی وجود دارد که برای انجامشان نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارید اما همراه داشتن لوازم ورزشی شخصی یا برخی از لوازمی که می‌توان با آن حرکت‌های زیادی را انجام داد لذت بردن از ورزش را بیشتر می‌کند. علاوه بر اینکه با دارا بودن برخی از این لوازم ورزشی انجام حرکات برایتان آسان‌تر شده و احساس شادابی و نشاط شما بعد از ورزش بیشتر می‌گردد.

چرا ورزش کنیم؟

ثابت شده است که ورزش منظم سلامت شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

مزایای اصلی آن شامل کمک به دستیابی و حفظ وزن بدن و توده عضلانی سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن است. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اندکه ورزش می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، سلامت روانی شما را تقویت کند، به خواب بهتر و حتی بهبود زندگی جنسی شما کمک نماید.

همچنین می‌تواند سطح انرژی شما را در سطح خوبی حفظ کند.

لوازم_ورزشی

بهترین و ضروری‌ترین لوازم ورزشی برای مردان و زنان کدامند؟

1- کفش مناسب

چه عاشق ورزش کاردیو باشید و چه دوست دارید وزنه‌ها را بلند کنید، پاهای شما همیشه اولین نقطه تماس با زمین است. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که درد کمر یا آشیل شما در حین تمرین شروع شود و شما را از ورزش باز دارد. پس یک کفش مناسب انتخاب کنید.

انتخاب کفش ورزشی مناسب به نوع و شدت تمرین و چابکی مورد نیاز شما برای انجام دادن آن بستگی دارد. اینکه کشتی گیر هستید یا بدنسازی کار می‌کنید، دونده هستید یا فوتبالیست قطعاً در انتخاب نوع کفش شما تأثیرگذار است. کفش کشتی هیچ گاه مناسب ورزش بدنسازی نیست و بالعکس. پس برای اینکه بهترین عملکرد خود را در حین ورزش داشته باشید و از آسیب دیدگی خود جلوگیری کنید کفش یکی از مهمترین لوازم ورزشی شخصی است.

لوازم_ورزشی

2- لباس تمرین

درست مانند کفش‌هایتان، لباس‌ ورزشی باعث می‌شود تمرین بهتری داشته باشید. برخی از لباس‌هایی که می‌توانید در کیف ورزشی خود داشته باشید:

پارچه نازک و قابل تنفس لباس ورزشی به هوا اجازه می‌دهد تا آزادانه وارد و خارج شود و از ماندن عرق روی پوست و گیر افتادن در پارچه لباس جلوگیری می‌کند.

این لباس‌ها معمولاً از مواد مصنوعی تخصصی مانند پلی‌استر یا میکروفیبر ساخته می‌شوند. این پارچه‌ها با عرق را توزیع می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند به سرعت تبخیر شود. این باعث می‌شود در طول ورزش احساس خشکی، راحتی بیشتر و سنگینی کمتری داشته باشید.

علاوه بر این، پارچه‌های رطوبت گیر به تنظیم دمای بدن کمک می‌کنند. با از بین بردن مؤثر عرق، از گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کنند که هم برای عملکرد و هم برای راحتی بسیار مهم است.

مزیت دیگر کاهش خشکی و سوزش پوست است. لباس‌های خیس و عرق کرده می‌تواند باعث اصطکاک بین لباس و پوست شما شود که منجر به ناراحتی و مشکلات پوستی بالقوه می‌گردد.

3- لوازم ورزشی جانبی

همه ما عاشق یک تمرین خوب هستیم! موسیقی یکی از راه‌های افزایش انگیزه و لذت بردن از انجام ورزش است. یک هدفون بی‌سیم بلوتوث چیزی است که اکثر ورزشکاران جزو لوازم ورزشی خود قرار می‌دهند.

و اگر فردی هستید که پیشرفت خود را ردیابی می‌کند، باید یک ساعت هوشمند نیز همراه خود داشته باشید.

4- بطری آب

هرچه بیشتر عرق کنید، بدن شما برای عملکرد بهتر به مایعات بیشتری نیاز دارد. یک بطری آب یا قمقمه ورزشی یکی از لوازم ورزشی ضروری در کیف ورزشی شماست. از بطری‌های پلاستیکی استفاده نکنید و یک بطری ضد نشتی فولادی را انتخاب کنید که ظرفیت خوبی دارد و موجودی‌اش تا انتهای تمرین و رسیدن به خانه دوام می‌آورد.

5- نوشیدنی

بسیاری از ورزشکاران برای هیدراتاسیون بهینه، به غیر از آب، به پروتئین یا نوشیدنی انرژی‌زای خوب نیاز دارند. شیکر ورزشی برای افرادی که به دنبال تأمین پروتئین مورد نیاز خود هستند جزو لوازم ورزشی اصلی محسوب می‌شود.

6- حوله ورزشی

هیچ کس نمی‌خواهد با بوی بد از باشگاه بیرون برود. اگر زیاد عرق می‌کنید یا به جلسات کاردیو شدید علاقه دارید، داشتن یک حوله ارزشمند است. همچنین، هیچ کس دوست ندارد از دستگاه‌هایی استفاده کند که از عرق دیگران خیس است. به جای حمل یک حوله سنگین، یک حوله میکروفیبر را جزو لوازم ورزشی خود قرار دهید که سبک و نرم بوده و رطوبت را به خوبی جذب می‌کند.

7- دستکش ورزشی، مچبند و زانو بند

دستکش‌های ورزشی چسبندگی عالی بین دست شما و سایر وسایل ایجاد می‌کند، از خشن شدن پوست کف دست‌ها جلوگیری کرده و تمرینات شما را بسیار ایمن‌تر می‌سازند. استفاده از مچبند و زانوبند به حمایت از مچ دست و پا و زانوی شما در انجام حرکات ورزشی سنگین کمک نموده و می‌توانند جزو لوازم ورزشی شما در کیف ورزش ‌تان باشند.

8- فوم رول ورزشی

فوم رولر ورزشی یکی از لوازمی است که می‌توانید از آن برای ریکاوری عضلات خود استفاده کنید. فوم رول‌ها لوله‌های استوانه‌ای هستند که با فوم متراکم پر شده‌اند. قرار دادن وزن بدن بر روی غلتک به این معنی است که می‌توانید خود را روی عضلات خاصی به عقب و جلو بچرخانید. این فشار به تسکین درد و و رهایی گره در طول زمان کمک می‌کند.

9- کیف ورزشی

مهمترین کالای ورزشی که باید خرید آن را در اولویت قرار دهید یک کیف ورزشی است.

شما به یک کیف ورزشی بادوام، ترجیحاً مقاوم در برابر آب و با اندازه مناسب نیاز دارید تا همه لوازم ورزشی مورد نیاز را در آن سازماندهی کنید. خرید یک ساک ورزشی اورجینال را به شما توصیه می‌کنیم زیرا این کالای ورزشی قرار است مدت‌های زیادی یار و یاور شما باشد و دوام بیاورد.

لوازم_ورزشی

انواع لوازم باشگاهی کدامند؟

انواع متداول ورزش عبارتند از ایروبیک، قدرتی، کالیستنیک، HIIT، بوت کمپ، انعطاف پذیری و ثبات. می‌توانید آنها را به صورت جداگانه یا ترکیبی انجام دهید.

اگر می‌خواهید یک باشگاه بدنسازی انتخاب کنید بدانید داشتن تجهیزات مناسب از لوازم باشگاهی برای داشتن یک تمرین کامل مهم است. ترکیب مناسبی از دستگاه‌ها، وزنه‌های آزاد و لوازم بدن سازی می‌تواند به ایجاد یک تجربه تناسب اندام جامع و جذاب نگه داشتن تمرینات کمک کند.

لوازم_ورزشی

نمونه تجهیزات قدرتی

1- وزنه های آزاد

وزنه‌های آزاد، مانند دمبل، هالتر و دیسک، روشی کاربردی و همه کاره برای افزایش قدرت هستند. آنها طیف وسیعی از تمرینات را امکان پذیر می‌کنند که می‌توانند گروه‌های عضلانی مختلف را هدف قرار دهند و همین امر آنها را جزو لوازم ورزشی ضروری در هر برنامه تمرینی قدرتی میکند.

لوازم_ورزشی

یکی از مزایای اصلی وزنه‌های آزاد این است که دامنه حرکتی بیشتری نسبت به دستگاه‌های وزنه‌برداری می‌دهند. این بدان معنی است که می‌توانید تمریناتی را انجام دهید که حرکات روزمره را تقلید می‌کند، مانند اسکات، لانژ و ددلیفت، به همین دلیل می‌تواند به بهبود تناسب اندام و عملکرد ورزشی کمک کند.

2- دستگاه‌های کابل کشی

دستگاه‌های کابلی نوعی لوازم بدن سازی و تجهیزات تمرین قدرتی هستند که از کابل‌ها و قرقره‌های قابل تنظیم برای ایجاد مقاومت برای طیف وسیعی از تمرینات استفاده می‌کنند. آنها معمولاً در سالن‌های بدنسازی و مراکز تناسب اندام یافت می‌شوند و فواید مختلفی برای تقویت قدرت و توده عضلانی ارائه می‌دهند.

3- باندهای مقاومتی

باندهای مقاومتی یک گزینه قابل حمل و مقرون به صرفه برای تمرینات قدرتی هستند. آنها را می‌توان برای انواع تمرینات به منظور هدف قرار دادن گروه‌های عضلانی مختلف استفاده کرد و به راحتی می‌توان آنها را برای سطوح مختلف مقاومت تنظیم کرد.

4- کتل بلز

Kettlebells ابزاری عالی برای تقویت هسته (عضلات میان تنه) و بهبود تعادل است. آنها را می‌توان برای تمریناتی مانند چرخش، اسکات و لانژ استفاده کرد.

5- توپ‌های پزشکی

توپ‌های پزشکی لوازم ورزشی همه کاره‌ای هستند که می‌توانند برای تمرینات مختلف برای افزایش قدرت و بهبود ثبات استفاده شوند. آن‌ها را می‌توان برای تمریناتی مانند ضربه زدن یا پرتاب، سوئینگ و راشن توییست استفاده کرد.

لوازم_ورزشی

لوازم ورزشی و تجهیزات تمرینات فانکشنال

  • طنابهای نبرد یا بتل روپ

طناب‌های نبرد یکی از لوازم بدن سازی عالی برای ترکیب فاصله و شدت بالا در یک تمرین هستند.

  • کیسه‌های شن
کیسههای شن یک راه منحصر به فرد برای ایجاد استحکام و بهبود پایداری هستند.
  • جعبه پرش یا جامپ باکس
ابزار مفیدی برای بهبود قدرت و قابلیت انفجار هستند.

مطالعه بیشتر: تمرینات فانکشنال چیست؟

لوازم_ورزشی

سایر لوازم باشگاهی ضروری

علاوه بر کاردیو، تمرینات قدرتی و تجهیزات تمرینات فانکشنال، چند قطعه ضروری دیگر نیز وجود دارد که هر باشگاه باید داشته باشد.
  • نیمکت

نیمکت برای هر باشگاهی ضروری است. آنها سطحی را برای انواع تمرینات، از جمله پرس سینه، پرس شانه، و سه سر بازو فراهم می‌کنند. ایده خوبی است که گزینه های نیمکتی متنوعی از جمله تخت، شیب دار و رو به پایین داشته باشید.

  • قفسه اسکوات
قفسه اسکوات برای بلند کردن اجسام سنگین و تمرینات ترکیبی مانند اسکات، پرس روی نیمکت و ددلیفت ضروری است. به دنبال قفسه با میله‌های ایمنی قابل تنظیم و ساختاری محکم باشید.
  • میله بارفیکس
میله بارفیکس یک راه ساده اما مؤثر برای کار با بالاتنه و بهبود قدرت است. میلهای با گزینه‌های چند گیره، انتخاب خوبی برای ارائه تنوع در تمرینات است.
  • هالتر المپیک

هالتر المپیک یک از لوازم باشگاهی ضروری است. این یک قطعه همه کاره است که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از تمرینات از جمله اسکات، ددلیفت و پرس سینه استفاده شود. به دنبال هالتر با ظرفیت وزن بالا و ساختاری بادوام باشید.
داشتن لوازم ورزشی شخصی و لوازم باشگاهی مناسب برای انجام تمرینات ورزشی می‌تواند عملکردتان را تا حد زیادی افزایش دهد. سرمایه گذاری بر روی لوازم ورزشی باکیفیت می‌تواند تضمین کننده سلامتی شما و دوام آن‌ها باشد.

امروزه بسیاری از انواع کالای ورزشی را می‌توان در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا کرد اما فروش لوازم ورزشی یک کار تخصصی است. پس توجه کنید که تجهیزات و کالاها و لوازم ورزشی مورد نظر خود را از فروشگاه‌های تخصصی معتبر همچون اسپورتلند تهیه نمایید.