فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

معرفی و تاریخچه ورزش اسکیت

در ورزش ‌ها / سایر ورزش‌ها

ژوزف مرلین یک شخص اهل کشور بلژیک است که توانست در سال 1763 کفش اسکیت را اختراع و ثبت جهانی کند. او که با کفش‌های جدیدش در یک مهمانی در لندن در حال رفتن بود که ناگهان به آیینه‌ای بسیار گران‌قیمت و بزرگ برخورد می‌کند و باعث شکسته‌شدن آن خواهد شد. علاوه بر مرلین، مخترعان دیگری نیز کفش‌های اسکیت را با طرح‌های مختلف ساختند. بیشتر این مدل کفش‌های اسکیت دارای چرخ‌هایی در یک خط بودند. باگذشت 57 سال شخصی به نام موسیو پتی بلد که اهل کشور فرانسه بود توانست یک نوع جدیدی از کفش‌های اسکیت را اختراع کند. او با اختراع این نوع کفش مدعی شد که افراد می‌توانند تمامی حرکات پاتیناژ را با این نوع کفش به نمایش بگذارند، ولی در عمل کاملاً بر عکس بود و ثابت شد که اکثر این حرکات را نمی‌توان انجام داد یا انجام‌دادن آن‌ها بسیار کار دشواری است.

بررسی تاریخچه ساخت کفش اسکیت

تاریخچه ساخت کفش اسکیت این لاین

با رشد جامعه اسکیت‌بازها در اواخر دهه 1900 و اوایل قرن بیستم میلادی، ورزش اسکیت نیز رشد چشمگیری کرد. در سال 1985 تولیدکنندگان کفش اسکیت یک نوع کفش جدیدی به اسم این لاین طراحی و تولید کردند که در حفظ سلامتی افراد بسیار مؤثر بود. هنگامی که این اسکیت‌ها در سال 1991 به بازار عمومی عرضه شدند، بازی هاکی ابعاد و حرکت جدیدی به خود گرفت و این ورزش را تا اواسط دهه 1990 به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در ایالات متحده آمریکا تبدیل کرد.

ورزش اسکیت این لاین از سال 1985 شروع شد و تا به امروز با سرعت بالایی درحال‌رشد است. سازمان بین‌المللی حاکم بر اسکیت تخمین زده است که این بازی از سال 1991 تا کنون 512 درصد پیشرفت عمل داشته است و اکنون به‌عنوان یکی از 20 ورزش برتر جهان رتبه‌بندی شده است. در سال 1849، لوییس لگرانچ یک جفت کفش اسکیت این لاین را برای شبیه‌سازی اسکیت روی یخ در اپرای فرانسه ایجاد کرد. این بار اول بود که کفش اسکیت این لاین با موفقیت استفاده شد. اما ازآنجایی‌که این دستگاه فاقد قابلیت ترمز و چرخش بود، تا اوایل دهه 1860 در مینی سوتای آمریکا به‌عنوان یک اختراع علمی یا یک وسیله کاربردی در نظر گرفته نشد. گروهی از بازیکنان هاکی‌روی‌یخ از این کفش‌های ساخته شده از پوسته سخت و چرخ‌های جدید ساخته شده از محلول آلی اسیدکربنیک برای تمرین خارج از زمین استفاده کردند. تا به امروز عرصه‌های زیادی از دل ورزش اسکیت بیرون‌آمده و شاهد برگزاری مسابقات آنها در سطح جهانی و آسیایی هستیم. این پیش‌بینی می‌شود این ورزش نیز وارد المپیک شود.

آشنایی با تاریخچه اسکیت برد

باگذشت زمان، اسکیت برد در دهه 50 در کالیفرنیا رایج شد. در ابتدا از اسکیت برد برای گشت‌وگذار در خیابان‌ها استفاده می‌شد و باگذشت چند سال مردم به آن علاقه زیادی نشان دادند و درعین‌حال به یک سرگرمی و ورزش تبدیل شد. سرانجام اولین شرکت در سال 1959 اسکیت برد را به‌صورت انبوه تولید کرد.

سازندگان بازی‌های دیجیتال تصمیم گرفتند از سال 2000 میلادی شروع به ساخت بازی‌های اسکیت برد کردند، بسیاری از کودکان دوست داشتند اسکیت برد را در دنیای واقعی تجربه کنند و همین امر باعث شد تا توسعه این وسیله ورزشی با تغییراتی خاصی مواجه شود. در نتیجه ساخت زمینهای مناسبتر و تخصصیتر برای اسکیتبازان، محبوبیت این ورزش را افزایش داد و شرکتهای سازنده مجبور شدند برای رقابت و پیشرفت، فناوری تولید اسکیت برد خود را بهبود بخشند.

در سال 2020 اگر ویروس همه‌گیری کرونا وجود نداشت برای اولین‌بار ورزش اسکیت برد در مسابقات المپیک اجرا می‌شد. تمامی رویدادهای ورزشی، متأسفانه به‌خاطر همین اتفاق تعطیل شد.

شناخت تاریخچه ورزش اسکیت در کشور ایران

اسکیت ورزشی ترکیبی از هنر و مهارت‌های فردی است. این رشته به دلیل تنوع بازی و حرکت‌های متنوع از محبوبیت خاصی در بین جوانان برخوردار است و روزبه‌روز بر مخاطبان این ورزش مهیج و مفرح افزوده خواهد شد. ورزش اسکیت برای کسانی مناسب است که از آمادگی جسمانی و انعطاف‌پذیری خوبی بهره ببرند. امروزه مردم به دنبال ورزش‌هایی هستند که علاوه بر سلامت جسمی و روحی، زیبایی و هنر نیز داشته باشد تا از این لحظات لذت ببرند. اسکیت از آن دسته از ورزش‌های سرگرم‌کننده، زیبا، جالب و پرطرف‌دار در جهان است. این عرصه می‌تواند به عرصه‌ای پر مدال تبدیل شود و به‌زودی یکی از ورزش‌هایی خواهد بود که در سطح برتر ورزش کشور جای مناسبی برای خود خواهد گرفت.

طی 20 سال گذشته ورزش اسکیت جدا محسوب می‌شد و به‌عنوان یک انجمن در مرکز فدراسیون ورزش‌های عمومی به فعالیت خود ادامه می‌داد. در سال 1384 ماه شهریور بود که کارشناسان سازمان تربیت‌بدنی به این نتیجه رسیدند که اسکیت باید در قالب یک فدراسیون سازماندهی شود. مهندس مهرعلیزاده (رئیس سابق مؤسسه تربیت‌بدنی) در آن زمان به این وظیفه پی برد و جناب آقای جمشید وزیری به‌عنوان اولین رئیس اتحادیه فدراسیون ورزش اسکیت جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. پس از آن حلیم شرعی به‌عنوان سرپرست به خانواده اسکیت‌بازان پیوست و مدتی این فدراسیون در اختیار او بود. پس از او دکتر فریبا محمدیان به دستور وزیر وقت آقای دکتر عباسی به سمت سرپرستی روی آورد و در مجلس انتخاباتی سال 1392 اولین زن ایرانی بود که رهبری فدراسیون اسکیت را بر عهده گرفت.

ورزش اسکیت را بیشتر بشناسید!

شناخت ورزش اسکیت

هر نوع ورزشی که بر روی یخ یا سطوح صاف به‌وسیله کفش‌های مخصوص اسکیت  انجام شود، به آن یک نوع ورزش اسکیت گفته می‌شود. در دنیای امروزی این ورزش به یکی از مهیج‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی انفرادی و گروهی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که کلمه skating به ورزش‌های تیمی مختلف در اسکیت اطلاق می‌شود. ورزش اسکیت و هیجانی که در پی دارد برای همه سنین از کودکان گرفته تا بزرگسالان مناسب است. اما رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنید و تجهیزات خاصی مانند کلاه و زانوبند در این ورزش مهم و ضروری است.

برای شروع ورزش اسکیت به چه تجهیزاتی نیاز است؟

کفش اسکیت

در ابتدا برای یادگیری اسکیت  استفاده از کفش‌های چهارچرخ با ساق‌بلند خطرناک نیست، بلکه به‌شدت توصیه می‌شود. وقتی اسکیت را با این کفش‌ها یاد گرفتیم حالا بهتر است برای پیشرفت بازی و موقعیت خود از کفش‌های پنج چرخ ساق‌کوتاه استفاده کنیم تا به آن‌ها عادت کنیم.

کلاه ایمنی

توجه کنید که به‌هیچ‌عنوان نباید موقع تمرین یا مسابقه کلاه ایمنی خود را پشت سرتان قرار دهید. باید آن را جلوی سر و بالای ابروها قرارداد تا در هنگام مسابقه یا تمرین کلاه بر روی سر لیز نخورد و مانع دید اسکیت‌باز نشود. از دیگر تجهیزات لازم برای یک ورزشکار اسکیت‌باز می‌توان به‌زانو بند، ساق‌بند، دستکش و آرنج‌بند اشاره کرد که داشتن این وسایل برای یک اسکیت‌باز مبتدی تا حرفه‌ای بسیار ضروری است.

انواع شاخه‌های ورزش اسکیت

آشنایی با سبک‌های اسکیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای علاقه‌مندان به این رشته برای پیگیری حرفه‌ای آن است. مشاهده شده است که والدین از ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‌های اسکیت تردید دارند. زیرا نمی‌دانند کدام سبک خاص را برای فرزندان خود انتخاب کنند. ما قصد داریم در این بخش از مقاله، آگاهی شما از سبک‌های مختلف اسکیت را بالا ببریم. پس در ادامه همراه مجموعه اسپورتلند بمانید.

اسکیت سرعت

یکی از پیشگامان اولیه اسکیت سرعت، هلند بود که در قرن سیزدهم برای برقراری ارتباط سریع، از شهری به شهر دیگر در کنار رودخانه‌ها به طور گسترده انجام می‌شد. در نهایت این رشته ورزشی به انگلستان گسترش یافت و باشگاهها و پیستهایی برای این رشته در آن کشور باز شد. جالب اینجا است که می‌توان از ناپلئون سوم و نویسنده مشهور آلمانی یوهان ولفگانگ فون گوته به‌عنوان نمونه‌هایی از افراد مشهور و موفق در این زمینه نام برد. نخستین مسابقه شناخته شده و ثبت شده در اسکیت سرعت در سال 1676 در هلند گزارش شد. بااین‌حال، تا سال 1863 مسابقات اسکیت در اسلو، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت نروژ برگزار نشد. در نهایت اولین جام جهانی با حضور تیم‌های روسیه، آمریکا و انگلیس در هلند برگزار شد.

بیشتر کفش‌های اسکیت سرعت دارای پنج چرخ هستند و اگر اسکیت‌باز پاهای کوچکی داشته باشد یا بخواهد وزن اسکیت را کاهش دهد می‌تواند از کفش‌های چهارچرخ استفاده کند. علاوه بر این، قطر چرخ‌ها بین 76 تا 82 میلی‌متر یا بیشتر است. کفش‌های اسکیت بورد ساق‌کوتاه ترجیحاً از مواد سبک‌وزن مانند مواد ترموپلاستیک با قابلیت قالب‌گیری به شکل پا ساخته شده است. کسانی که به انجام حرکات سرعتی و استقامتی اشتیاق دارند به رشته اسکیت سرعتی روی می‌آورند.

اسکیت هاکی‌روی‌یخ

اسکیت هاکی از دیگر رشته‌های اسکیت با معیار سرعت، دقت و قدرت است که به‌صورت تیمی برگزار می‌شود. در تیم اسکیت هاکی پنج نفر حضور دارند و مانند فوتبال باید بتوانند از دروازه خود دفاع کنند و به دروازه تیم مقابل خود حمله کنند. این رشته ورزشی در زمین یا مکانهای مختلفی برگزار میشود و بازیکنان باید بتوانند با استفاده از کفشهای مخصوص اسکیت حرکت کنند و با استفاده از چوب هاکی توپ پلاستیکی را به سمت دروازه حریف ببرند و گل زده تا امتیاز بیشتری کسب کنند.

باید بدانید که ورود به رشته هاکی‌روی‌یخ کار آسانی نیست و برای موفقیت در این مسیر نیاز به تلاش و پشتکار زیادی دارید. برای انجام این کار، باید روی مهارت‌ها و قدرت بدنی خودکار کنید و بتوانید سطح ارتباط اجتماعی خود را حفظ کنید. این لاین هاکی، رولر هاکی و لینک هاکی از زیر مجموعه‌های این رشته ورزشی هستند.

رول بال اسکیت

رول بال نوعی بسکتبال با اسکیت در نظر گرفته می‌شود که بسیار شبیه بسکتبال است که در آن مهارت اسکیت با پرتاب توپ ترکیب می‌شود و هیچ‌کدام بدون دیگری معنا نخواهد داشت. اگر بخواهیم یکی از جدیدترین و مهیج‌ترین رشته‌های ورزشی اسکیت را نام ببریم می‌توانیم به شاخه رول بال اشاره کنیم که بسیار پرطرف‌دار است. در واقع  مسابقه ورزشی اسکیت رول بال بین دو تیم اجرا می‌شود و این بازی ترکیبی از ورزش هندبال، بسکتبال و پرتاب‌کردن توپ است.

تنها هدف این بازی این است که اعضای تیم در یک‌زمان مشخص موفق شوند حداکثر تعداد گل را نسبت به حریف مقابل خود بزنند. عملکرد اصلی رول بال این است که توپ را در یک یا هر دودست نگه می‌دارید درحالی‌که قصد دارید آن را به بازیکنان دیگر پاس دهید و باید به طور مکرر با توپ دریبل بزنید (توپ را مثل بسکتبال به زمین بزنید).

ورزش اسکیت فری استایل

فری استایل یکی از رشته‌های جدید و بسیار فنی رشته اسکیت است که شامل ترفندهایی در اطراف یک خط مستقیم بافاصله مساوی بین مخروط‌ها است. این رشته ورزشی بسیار پر تحرک و شاداب است. اگر شما قصد دارید در این رشته ورزشی شروع به فعالیت کنید نیاز به تعادل و تمرکز بالایی خواهید داشت. این رشته ورزشی دارای کفش‌های مخصوصی هستند که برای حرکت با سرعت زیاد بین موانع کاملا کاربردی خواهند بود.

اسکیت رولر آلپاین

این ورزش روی آسفالت انجام می‌شود و کاملاً مناسب افراد جوان که بسیار سریع هستند مناسب است. نحوه بازی این رشته به این گونه است که افراد با پوشیدن کفش‌های مخصوص در یک زمین سراشیبی حرکت می‌کنند و از بین تیرک‌های قرار گرفته شده باید به‌صورت مارپیچ حرکت کنند. این رشته از ورزش اسکیت باعث تا بازی اسکیت بسیار محبوب و پرطرفدار شود. اسکی آلپاین شباهت‌های زیادی با اسلالوم و اسکی دارد. کسانی که به دنبال هیجان زیاد هستند این ورزش به آن‌ها پیشنهاد وی شود. اسکیت آلپاین سرعت و تکنیک هر اسکیت‌باز را در رقابت با رقبا محک خواهد زد.

اسکیت فوتینز

یکی دیگر از سبک‌های منحصربه‌فرد اسکی شاخه فوتینز است. این سبک از ورزش در واقع با فوتبال ترکیب شده است و بازی آن کاملاً شبیه به ورزش فوتبال است، به‌خاطر همین به یک ورزش مهیج و پرطرفدار تبدیل شده است. تنها تفاوت این رشته ورزشی با فوتبال این است که بازیکنان اسکیت فوتینز برای گل‌زدن به حریف مقابل خود از اسکیت به‌جای کفش فوتبال استفاده خواهند کرد.

اهمیت خرید کفش اسکیت برای علاقه‌مندان این رشته

اسکیت ورزشی متنوع، مفرح و مهیج است که باعث تقویت تعادل مغز و عضله، افزایش قدرت عضلانی در سراسر بدن، هماهنگی اعصاب، عضله و افزایش واکنش بدن خواهد شد. چون انجام این ورزش با موسیقی همراه است، بیشتر از ورزش‌های دیگر با شادابی و نشاط و هماهنگی همراه خواهد بود. اسکیت نوعی نوآوری در پیاده‌روی، پرش و... است و اعمالی را که با پاهای معمولی نمی‌توان انجام داد به کمک کفش اسکیت این کار برای شما فراهم می‌شود. همین موضوع سبب شده است که ورزش اسکیت نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی متمایز باشد و باعث جذابیت و محبوبیت بین ورزشکاران شود.

انجام این رشته ورزشی باعث می‌شود که شما از آمادگی جسمانی بیشتری بهره ببرید. اسکیت این لاین فقط کالری نمی‌سوزاند، بلکه یک فعالیت مقرون‌به‌صرفه برای افزایش سلامتی است. به گزارش خبرورزشی، اسکیت بیش از تنیس و ایروبیک به مفاصل پا فشار وارد می‌کند. بااین‌حال، اگر در حال اسکیت سواری هستید، باید اقدامات احتیاطی خاصی را رعایت کنید تا مطمئن شوید که به خود آسیب وارد نمی‌کنید. با اینکه این ورزش دارای ایمنی و لذت خاصی است، سالانه 16000 اسکیت‌باز در ایالات متحده مجروح می‌شوند. این سوانح موقعی رخ می‌دهد که اکثر اسکیت‌بازان از تجهیزات ایمنی موردنیاز برای خود استفاده نمی‌کنند. حتماً موقع اسکیت سواری سعی کنید از کفش مناسب و اندازه پای خود استفاده کنید تا هنگام بازی پای شما آسیب یا پیچ نخورد.

 پس از خرید اسکیت مناسب، مطمئن شوید که آنها از پا شما به طور کامل محافظت می‌کنند. برای اطمینان می‌توانید پلاستیک اسکیت را با دستان خود فشار دهید در صورت مشاهده تغییر حالت در پلاستیک باید متوجه شوید که کفش اسکیت شما ایمنی لازم را ندارد. هنگام خرید توجه کنید که ساق کفش اسکیت شما بالاتر از مچ پایتان قرار بگیرد. حتماً به این نکته نیز توجه کنید که اگر می‌خواهید کفش اسکیت مناسبی را برای خود تهیه کنید باید آن کفش کاملاً اندازه کف پای شما تا موقع استفاده پای شما درون آن لیز نخورد که منجر به آسیب شود. البته اسکیت شما نباید زیاد تنگ باشد؛ زیرا باعث می‌شود در آن احساس راحتی نکنید. اگر می‌خواهید اسکیت بخرید، جورابی را که می‌خواهید در هنگام اسکیت بپوشید با خود ببرید و از آن استفاده کنید.

قانون‌های اسکیت سواری

شناخت قوانین اسکیت‌بازی

همه ورزش‌های دنیا قوانین خاصی دارند. اسکیت نیز قوانینی دارد که در اینجا به‌اختصار به برخی از آنها اشاره می‌شود:

·         قبل از اسکیت کردن، باید قوانین راهنمایی‌ورانندگی جاده را بدانید

·         حتماً قبل از اسکیت سواری از تجهیزات ایمنی مثل کلاه ایمنی، زانوبند و... استفاده کنید

·         هنگام اسکیت، پوشیدن لباس‌های روشن به‌خصوص در شب مهم است، زیرا رانندگان در شب دید کافی نخواهند داشت

·         توصیه می‌شود این ورزش به‌صورت گروهی یا با اعضای خانواده خود انجام دهید

·         اسکیت سواری قوانینی شبیه به رانندگی دارد، یعنی اگر قصد دارید از یک وسیله نقلیه سبقت بگیرید باید از طرف راست این کار را انجام دهید یا هنگام اسکیت کردن در کوچه‌ها یا خیابان‌های باریک باید از سمت راست حرکت کنید

·         اگر هوای بیرون نامساعد و بارانی است سعی کنید از اسکیت سواری اجتناب کنید

·         با سرعت مناسب اسکیت کنید و از مسابقه‌دادن و حرکات خطرناک خودداری کنید

·         از پشت وسیله نقلیه برای اسکیت کردن خود به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید؛ زیرا انجام‌دادن این کار باعث بروز حادثه خواهد شد

ویژگی‌های مثبت ورزش اسکیت

اسکیت سواری دارای چه خصوصیات مثبتی است؟

اسکی یک فعالیت تفریحی محبوب است که فواید زیادی برای سلامتی و رفاه انسان دارد. این رشته ورزشی دارای طیف وسیعی از مزیت‌های جسمی و روحی است، همیم دلیل سبب شده است به یکی از ورزش‌های محبوب در هر سنی تبدیل شود. در زیر ما برخی از مزیت‌های مهم این رشته ورزشی را اشاره خواهیم کرد.

·         بهترین شکل ورزش برای هوازی اسکیت کردن است که باعث عملکرد خوب قلب و عروق خواهد شد. اسکیت به قدرت و انرژی فوق‌العاده زیادی نیاز دارد و می‌تواند ضربان قلب را بالا ببرد که به نوبه خود قلب و ریه‌ها را تقویت می‌کند.

·         اسکیت نیاز به استفاده از بسیاری از گروه‌های عضلانی از جمله پاها، قسمت مرکزی بدن و بالاتنه دارد. این فعالیت می‌تواند به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک کند، این عوامل باعث می‌شود عملکرد کلی بدن تقویت شود و احتمال آسیب‌دیدگی کاهش یابد

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید. لطفا جهت مشاهده و انتخاب محصولات، وارد دسته بندی های زیر شوید.
 

·         اسکیت جزء ورزش‌های پر تحرک و کالری سوز است، همین ویژگی باعث می‌شود تا افراد وزن مناسب خود را کنترل و مدیریت کنند. طبق گزارش تهیه شده از وزارت ورزش آمریکا اسکیت سرعت می‌تواند در ساعت 450 کالری و هاکی‌روی‌یخ تا 500 کالری از شما کم کند.

بیشتر بخوانید: تاریخچه فوتبال 

·         همان‌طور که در بالای این مطلب اشاره کرده‌ایم اسکیت سواری به تمرکز و تعادل بالایی نیاز است، مخصوصاً هنگام حفظ تعادل روی یک پا یا انجام‌دادن حرکات نمایشی. این مهارت‌ها را می‌توان به سایر زمینه‌های زندگی مانند ورزش یا فعالیت‌های روزانه منتقل کرد.

·         اسکیت سواری علاوه بر نشاط و شادابی باعث کم‌شدن استرس شما و بهبود خلق‌وخوی خواهد شد. ماده اندورفین با ورزش‌کردن ترشح و تولید می‌شود که تقویت‌کننده خلق‌وخوی طبیعی در انسان است، همین امر می‌تواند به کاهش چشمگیر علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

·         ورزش اسکیت معمولاً به‌صورت گروهی انجام می‌شود که می‌تواند به ترویج تعامل اجتماعی کمک کند. شما با ثبت‌نام کردن در یک باشگاه اسکیت سواری می‌توانید با افراد جدید آشنا شوید و دوستان خوب زیادی برای خود پیدا کنید.

·         اسکیت نیاز به تمرکز زیادی دارد و می‌تواند عملکرد مغز و شناخت را بهبود بخشد. اسکیت زمان انجام واکنش‌های طبیعی را در شما کم می‌کند و می‌تواند آگاهی فضایی و مهارت‌های تصمیم‌گیری را ارتقا دهد.

·         اسکیت یک فعالیت همه‌کاره است که بسته به ترجیحات و آب‌وهوا می‌تواند هم در داخل سالن و هم در فضای باز انجام شود. این موضوع سبب می‌شود بازی اسکیت در برنامه روزانه شما جای بگیرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای انتخاب و خرید ست ورزشی مناسب


سخن پایانی

اسکیت توسط یک شخص بلژیکی به نام ژوزف به اختراع رسید. او با کفش‌های جدید خود قصد داشت به یک مهمانی در لندن برود؛ اما از شانس بد او با یک آینه لوکس و گران‌قیمت برخورد می‌کند و مجبور می‌شود که جریمه زیادی را پرداخت کند. موسیو پتیبلدی که اهل فرانسه است، نوع دیگری از کفش را اختراع کرد. او ادعا کرد که حرکات پاتیناژ را می‌توان به‌راحتی با اسکیت‌هایی که اختراع کرده انجام داد. اما در عمل برای همه ثابت شد که نمی‌توان با این کفش‌ها اسکیت کرد.

سال 1985 اوج گسترش ورزش اسکیت در جهان بود. بسیاری از شرکت‌های مختلف در آن سال اسکیت‌های این لاین را روانه بازار کردند. اسکیت‌های این لاین اسکیت‌هایی هستند که هر 4 چرخ را در یک خط دارند و بیشترین فروش را در بین اسکیت‌های امروزی دارند.

در سال 1991، زمانی که این اسکیت در بازار رایج شد، ورزش‌هایی مانند هاکی نیز دارای طرفداران زیادی شد. در سال 2010 فدراسیون جهانی اسکیت آمارهای مهمی را به دنیا ارائه کرد. طبق آمار ورزش اسکیت از سال 1991 تا 2010 رشد 512 درصدی داشته و در این سال‌ها به‌عنوان یکی از 20 ورزش برتر جهان شناخته شده است. بعدازاین این رشته ورزشی اسکیت زیر شاخه‌های مختلفی مثل اسکیت رول بال، اسکیت هاکی، اسکیت نمایشی، هاکی، آلپالین و... پیدا کرد.

این رشته ورزشی علاوه بر ایجاد سلامتی و شادابی دارای خصوصیات مهمی از جمله کاهش وزن، سلامت قلب و عروق، تقویت عضلات پا، تقویت عملکرد مغز، ایجاد تمرکز و تعادل بالا، سوختن کالری و... است که به طور کامل در این مطلب به هر کدام از اینها اشاره شده است. باید بدانید که اسکیت سواری مثل رانندگی‌کردن دارای قواعد و قانون‌هایی مشخص است که هنگام استفاده از آن باید از آن‌ها پیروی کنید تا از خطر آسیب‌دیدگی در امان باشید. جدا از این موارد به یاد داشته باشید که هنگام ورزش اسکیت در سالن یا خیابان علاوه بر خرید کفش مناسب حتماً از تجهیزات ایمنی مثل کلاه، ساق‌بند، دستکش و آرنج‌بند استفاده کنید.