فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

مکمل های بدنسازی - مزایا و عوارض مکمل ورزشی

در ورزش ‌ها / بدنسازی

بدنسازی فعالیتی است که می‌تواند برای بدن از نظر فیزیکی بسیار سخت باشد. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری جهت حمایت از فعالیت بدنی طولانی‌مدت برای اکثر ورزشکاران اغلب یک اتفاق رایج است. در این ورزش ابتدا باید بهترین زمان مناسب خود را برای انجام تمرینات بدنسازی پیدا کنید ( این مطلب را بخوانید ) و بعد مکمل های بدنسازی را به عنوان بخشی از مصرف روزانه‌تان در رژیم خود بگنجانید.

مکمل های بدن سازی اساساً ترکیبی از مکمل های پروتئینی و اسیدآمینه‌های پیش نیاز ساخت پروتئین و مکمل های ویتامینه و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن شما برای حفظ عملکرد بدن هستند.

انواع مکمل های بدنسازی به اشکال مختلف در بازار موجود است، مانند پودر بدنسازی، مایع، کپسول، قرص و یا حتی نوع تزریقی که آن‌ها را به یکی از مواد مغذی در دسترس تبدیل می‌کند.


مکمل-های-بدنسازی

مهمترین مکمل های بدنسازی کدامند؟

بسیاری از مردم می‌گویند که رشد عضلانی و کاهش چربی نمی‌توانند همزمان باهم رخ دهند. این حرف‌های غیرتخصصی را باور نکنید. مطمئناً اگر در تمرین به طور مستقیم روی کاهش وزن تمرکز کنید، ممکن است وزن بیشتری را کاهش دهید، آن هم با سرعت بیشتر. برای رشد عضلات هم همینطور است و اگر در تمرینات و تغذیه خود صبور باشید می‌توانید به طور هم زمان به هر دو هدف خود برسید و دستاوردتان احتمالاً بیشتر و بهتر از دنبال کردن هر هدف به تنهایی است.

چیزی که به شما کمک زیادی خواهد کرد این است که برخی از مکمل‌های بدنسازی برای عضله سازی، همان مکمل‌های بدنسازی برای کاهش وزن نیز هستند. این مکمل ها عبارتند از:

پروتئین وی

رویکرد شما برای تعقیب دو هدف به طور همزمان می‌تواند در هفت کلمه خلاصه شود: «به عضله غذا دهید، چربی را گرسنه نگه دارید».

در هر دو مورد باید پروتئین کافی را دریافت کنید. این کار با اولویت دادن به غذاهای پر پروتئین شروع می‌شود. اما اگر کالری دریافتی‌تان بسیار محدود شده است می‌توانید با مصرف پودر پروتئین به عنوان نوعی مکمل بدنسازی به هدف خود دست یابید.

کراتین

مطالعات متعددی نشان داده است که کراتین به افزایش قدرت و رشد کلی عضلات کمک می‌کند. کراتین ریکاوری بعد از تمرین و عملکرد هوازی را بهبود می‌بخشد. باتوجه به اینکه برای عضله سازی و سوزاندن چربی باید هم تمرینات کاردیو و هم تمرینات لیفت را انجام دهید، کراتین یک ترکیب ارزشمند می‌باشد.


مکمل-های-بدنسازی

دانه های بهشت (grains of paradise)

این یک عنصر محبوب در برخی از بهترین چربی سوزها است. احتمالاً کمک زیادی به عضله سازی شما نخواهد کرد، اما تحقیقات نشان داده است که میتواند به روشی جالب به سوزاندن کالری و چربی کمک کند.

 

آمینو اسیدهای زنجیره ای منشعب شده (BCAA)

BCAA  ها به دلایل مختلف بسیار محبوب هستند. طعم عالی دارند و به ورزشکاران کمک می‌کنند هیدراته بمانند.آن‌ها می‌توانند به کنترل خستگی در طول تمرین و به حفظ توده عضلانی در هنگام رژیم غذایی کمک کنند و حتی توانایی بدن شما را برای استفاده از چربی به عنوان سوخت در زمانی که کربوهیدرات کمی در رژیم خود دارید افزایش می‌دهند. آمینوها به عنوان نوعی مکمل ورزشی برای ورزشکارانی که به دنبال به حداکثر رساندن عملکرد خود در زمان کاهش دریافت کالری می‌باشند، ضروری هستند.

 

تقویت کننده‌های اکسید نیتریک

تقویت‌کننده‌های اکسید نیتریک (NO) مانند ال سیترولین و نیترات‌ها به کنترل خستگی در طول تمرین کمک می‌کنند و مواد مغذی را به عضلات در حال تمرین می‌رسانند.

 

ال کارنیتین

از دیرباز در بین ورزشکارانی که می‌خواهند لاغر و در عین حال قوی بمانند محبوب بوده است. ال کارنیتین اسیدهای چرب را داخل میتوکندری گیر می‌اندازد تا به جای ذخیره شدن به عنوان چربی در بدن به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد. کارنیتین همچنین بافت ماهیچه‌ای را حفظ می‌کند، جریان خون را تقویت می‌نماید و ریکاوری بعد از تمرین را بهبود می‌بخشد.


اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید. لطفا جهت مشاهده و انتخاب محصولات، وارد دسته بندی های زیر شوید.



مکمل-های-بدنسازی

تاثیر مثبت مکمل ورزشی بر سلامتی

اجازه دهید بیشتر بدانیم که چگونه گنجاندن مکمل هاي بدنسازي حاوی ویتامین به عنوان بخشی از تغذیه روزانه می‌تواند برای سلامتی‌تان مفید باشد.

 

1- سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد.

بدنسازی بسیار چالش برانگیز است و اغلب می‌تواند شما را خسته و بی‌انرژی کند. مهم است که سطح انرژی خود را بالا نگه دارید. مصرف مکمل ورزشی ویتامینه می‌تواند در تأمین مواد مغذی مورد نیاز شما برای تنظیم سطح انرژی‌تان در طی روز مفید باشد.

مکمل‌های ویتامین‌دار برای کاهش استرس و فشاری که بدن شما در حین ورزش با آن مواجه می‌شود مفیدند و می‌توانند علائم فعالیت بیش از حد مانند خستگی را کاهش دهند و از مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کنند.

شما باید با مصرف منابع طبیعی و کامل درشت مغذی‌ها، خواص تقویت کننده انرژی مکمل های بدنسازی را افزایش دهید. این منابع شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها و همچنین هیدراته ماندن در طول روز است.

 

2- برای تنظیم خلق و خو مفید است.

سلامت روان ما نقش بسیار زیادی در عملکرد فیزیکی بدن دارد. بدنسازان ممکن است در بسیاری از روزها حس خوبی نداشته باشند زیرا رژیم غذایی آن‌ها می‌تواند خلق و خویشان را تغییر دهد.

مواد مغذی موجود در مکمل های بدنسازی حاوی ویتامین می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش استرس و افسردگی داشته باشد. این کار با کاهش هورمون‌های استرس و در عین حال آزاد شدن مجموعه‌ای از هورمون‌های احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین انجام می‌شود.

 

3- عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

مکمل های بدن سازی حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های گروه B برای کمک به عملکرد شناختی مغز ما لازمند. این مواد مغذی عملکردهای ضروری مانند بهبود جریان اکسیژن به مغز، افزایش تمرکز و کمک به حفظ حافظه را انجام می‌دهند.

 

4- توده عضلانی را افزایش می‌دهد.

با افزایش سن، ماهیچه‌های بدن ما قدرت و انعطاف خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند. با مصرف مکمل‌ های ورزشی می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

مواد مغذی موجود در مکمل های بدنسازی نیز به کاهش تجمع اسید لاکتیک در بدن ما پس از فعالیت بدنی طولانی‌مدت کمک می‌کنند و روند بازسازی بافت را تقویت می‌نمایند.

 

5- عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D تنها برخی از معدود ویتامین‌هایی هستند که برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ما ضروری می‌باشند. داشتن یک سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند بدن شما را مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن کند. مصرف منظم مکمل‌ های بدنسازی ویتامینه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و کاهنده آلرژی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.

 

6- سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

انواع مکمل های بدنسازی حاوی مواد مغذی مانند ویتامین B1، B2، B6و منیزیم نقش اصلی را در حفظ سلامت قلب ما ایفا می‌کنند. آن‌ها از طریق انجام اعمال ضروری مانند بهبود گردش خون، انتقال اکسیژن به قلب و کاهش استرس اکسیداتیو به قلب کمک می‌نمایند.

علاوه بر این، مصرف برخی از مکمل های ورزشی می‌تواند در کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید و از بین بردن تشکیل پلاک‌ در رگ ماهیچه‌های قلب که جریان خون به سرخرگ‌های مختلف را مسدود می‌کند، مفید باشد.

 

7- سلامت چشم را بهبود می‌بخشد.

یکی از ضروری‌ترین مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح چشم، ویتامین A است. مکمل‌های دارای ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به کند کردن روند پیری چشم و کاهش خطر اختلالات مرتبط با چشم کمک کنند.

 

8- شکاف تغذیه را پر می‌کند.

بدنسازان در معرض خطر کمبود مواد مغذی ضروری هستند. مصرف مکمل های بدنسازی می‌تواند میزان توصیه شده روزانه را برآورده کند و شکاف تغذیه‌ای را پر کند.

 

9- برای سلامت پوست مفید است.

برخی از انواع مکمل های بدنسازی حاوی ویتامین E می‌باشند که یک منبع طبیعی آنتی اکسیدان است و برای محافظت از بدن ما در برابر آسیب نور خورشید طراحی شده است. ویتامین E با فرآیند جذب پرتوهای مضر فرابنفش به محافظت از پوست کمک می‌کند. این ویتامین به جلوگیری از بیماری‌های پوستی مانند ایجاد چین و چروک و لکه های تیره کمک می‌نماید.


مکمل-های-بدنسازی

بهترین مکمل های بدنسازی برای کاهش وزن کدامند؟

پروتئین وی بهترین پروتئین بدنسازی برای حجم و کاهش وزن است، سعی کنید یک پیمانه پودر بدنسازی وی رژیمی را با شیر، ماست کم چرب یا آب، اول صبح، بعد از تمرین یا قبل از خواب مصرف کنید. پروتئین وی می‌تواند به رفع گرسنگی شما کمک کند و در عین حال اسیدهای آمینه را برای حفظ بافت عضلانی تأمین نماید.

 

بهترین مکمل های بدنسازی برای عضله سازی کدامند؟

عضله نقشی حیاتی در سلامت بدن ایفا می‌کند و به بدن اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کند، قدرت خود را حفظ کند و حتی از آسیب جلوگیری کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو عضلانی، حفظ یک رژیم غذایی متعادل و داشتن یک برنامه ورزشی شامل تمرینات مقاومتی مهم است. علاوه بر این، صرف نظر از اینکه هدف نهایی شما رقابت در مسابقات بدنسازی است یا صرفاً قوی‌تر و فعال‌تر شدن در زندگی روزمره، برخی مکمل‌های بدنسازی می‌توانند به شما کمک کنند تا به نتایج رشد عضلانی دلخواه برسید ولی در هرحال لازم است شما بهترین مکمل برای حجم را بشناسید.

مکمل های بدنسازی برای حجم که با پشتوانه علمی توسط متخصصان ارائه شده است عبارتند از:

· پودر پروتئین وی

· کراتین مونوهیدرات

· بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB)

· اسیدهای آمینه ضروری (EAAs)

· بتا آلانین

 

مکمل های بدنسازی برای افراد دیابتی کدامند؟

مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های پروتئینی یا پودر بدنسازی می‌توانند به تنظیم سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک کنند، به این معنی که پروتئین می‌تواند به شما در کنترل بهتر دیابت کمک نماید.

اکثر مکمل های پروتئینی مشکل خاصی برای افراد دیابتی ندارند ولی بهتر است این افراد انواع بدون قند یا دارای حداقل قند را مصرف کنند.


مکمل-های-بدنسازی

کدام مکمل های بدنسازی برای بانوان مناسب‌ترند؟

ماهیچه‌ها فقط برای مردان نیستند! زنان نیز به عضله نیاز دارند. بدنسازی بانوان روز به روز با استقبال بیشتری مواجه می‌شود اما همه چیز در بازار برای کمک به ساخت عضلات مردان طراحی شده است، نه زنان! با توجه به تفاوت‌های عمده در فیزیولوژی زن و مرد، ظرفیت ساخت و حفظ عضله برای زنان کمی دشوارتر است. پس بهترین مکمل های بدنسازی برای زنان کدامند؟

1- پروتئین

2- کراتین

3- روی آسپارتات منیزیم (ZMA)

4- آمینو اسیدهای شاخه دار زنجیره ای (BCAA)

5- آرژنین

 

عوارض خرید مکمل های بدنسازی

باید بدانید که آن مکمل بدنسازی که برای افزایش قدرت عضلانی و حجم عضلات خود به آن تکیه می‌کنید ممکن است حاوی ماده‌ای باشد که برای سلامتی شما خطرناک است. سازمان غذا و دارو (FDA) اخیراً هشداری برای مصرف کنندگان منتشر کرده است مبنی بر اینکه محصولات حاوی استروئیدهای آنابولیک (تستوسترون مصنوعی) یا مواد مشابه استروئیدی به صورت غیرقانونی به عنوان مکمل‌های غذایی، تقویت کننده عضلات یا جایگزین‌های استروئیدی به بازار عرضه می‌شوند.

از سال 2009 تا 2015، FDA صدها گزارش از عوارض جانبی مکمل های بدنسازی از جمله 35 مورد آسیب جدی کبد را گزارش کرد.

استفاده از استروئید آنابولیک می‌تواند باعث آکنه شدید، ریزش مو، تغییر خلق و خو، تحریک‌پذیری، افزایش پرخاشگری و افسردگی شود. البته مصرف‌شان عواقب جدی‌تری هم دارد.آن‌ها می‌توانند باعث حمله قلبی، سکته مغزی، لخته شدن خون، آسیب کلیه و کبد شوند.

بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکمل های بدنسازی برای عضله سازی و یا مکمل های بدنسازی برای کاهش وزن با یک پزشک صحبت کنید. اگر از مکمل‌های بدنسازی استفاده می‌کنید و عوارضی مانند حالت تهوع، ضعف، خستگی، تب، درد شکم، درد قفسه سینه، تنگی نفس، زرد شدن پوست یا سفیدی چشم‌هایتان، قهوه‌ای شدن یا تغییر رنگ ادرار را دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از این موادی که برای بدنسازی تبلیغ می‌شوند بالقوه مضر و نگران کننده هستند. شرکت‌هایی که این محصولات را تولید می‌کنند از یک بازار در دسترس مشتاق ناآگاه استفاده می‌کنند و قانون را زیر پا می‌گذارند. در نهایت، این مصرف‌کنندگان هستند که خطرات را درک نمی‌کنند و با مصرف مکمل های ناسالمی که تبلیغ می‌شوند، دچار مشکل می‌گردند.

مکمل-های-بدنسازی

در برابر عوارض مکمل بدن سازی چه باید کرد؟

· اگر از مکمل‌ های بدنسازی استفاده می‌کنید که ادعا می‌کنند حاوی استروئید یا مواد مشابه استروئید هستند، فوراً مصرف آن‌ها را به دلیل خطرات بالقوه سلامتی متوقف کنید.

· با پزشک خود در مورد هر مکمل یا ماده‌ای که مصرف کرده‌اید یا قصد مصرف آن را دارید صحبت کنید، به خصوص اگر ترکیباتش را نمی‌شناسید و در موردش اطلاعی ندارید.

· اگر علائمی را دارید که احتمالاً با این محصولات مرتبط است، به پزشک خوداطلاع دهید.

 

بهترین فروشگاه مکمل بدنسازی کجاست؟

اگر یک بدنساز هستید، مطمئناً شنیده‌اید که مکمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند از جلسات تمرینی شدید و رژیم غذایی خود بیشترین بهره را ببرید. اما کدام مکمل‌ها؟ ممکن است وسوسه شوید که در دنیای دیجیتالی وبلاگ‌ها و سایت‌ها پرسه بزنید، اما متأسفانه آن‌ها اغلب مملو از اطلاعات نادرست هستند و نمی‌توان برای خرید مکمل بدنسازی به آن‌ها اعتماد کرد.

ردیابی و پیگرد قانونی فروشندگان مکمل های بدنسازی غیرقانونی به خصوص فروشندگان اینترنتی دشوار است.

علاوه بر اینکه قیمت مکمل های بدنسازی بسیار گیج کننده است. برای اینکه بتوانید برای خرید مکمل بدن سازی خیالتان راحت باشد، قبل از اقدام، با پزشک خود مشورت کنید تا از انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها شناخت کافی بدست آورید، سپس استعلام قیمت مکمل بدنسازی را از فروشگاه‌های معتبر بگیرید.

درحالی‌که مکمل های بدنسازی یک ماده مغذی خوب برای گنجاندن در رژیم غذایی شما است، مهم است که مطمئن شوید که سهم بیشتر تغذیه شما از غذاهای طبیعی و کامل تأمین می‌گردد. قبل از مصرف هر مکملی حتماً با پزشک مشورت کنید. برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی، بیش از مقدار مجاز مصرف نکنید.

به یاد داشته باشید که دوست شما در باشگاه نمی‌تواند به اندازه کافی در مورد مکمل های بدنسازی که برای عضله سازی و کاهش وزن استفاده می‌کند اطلاعات درست در اختیارتان قرار دهد.